in , ,

Tentang Single Fazura Duet Bersama Fattah Amin ‘Bertahan Demi Cinta’

Peluncuran Bersama Lagu “Bertahan Demi Cinta” Oleh Fazura Studios dan HITS Record pada Tarikh Yang Istimewa.

Fazura Studios, bersama dengan syarikat rakaman terkenal dari Indonesia, HITS Record, meluncurkan lagu duet baharu bertajuk “Bertahan Demi Cinta” pada hari ini, 10 Oktober 2024. Lagu tersebut menampilkan pasangan selebriti terkenal Malaysia, Nur Fazura Sharifuddin dan Fattah Amin.

Lagu ini dihasilkan oleh komposer terkenal, Ippo Hafiz, dan proses rakamannya dilakukan di Jakarta pada Januari 2024. Selain itu, penggambaran video muzik lagu ini dijalankan di Yogyakarta, Indonesia pada Februari 2024. “Bertahan Demi Cinta” juga dijadikan sebagai runut bunyi rasmi bagi drama bersiri popular Hero Seorang Cinderella 2 (HSC2) yang mula ditayangkan pada 17 Mac 2024.

Keunikan Tarikh Peluncuran Lagu

Pemilihan tarikh 10 Oktober 2024 (10-10-2024) untuk peluncuran rasmi lagu “Bertahan Demi Cinta” diputuskan oleh Fazura Studios dan HITS Record beberapa bulan yang lalu. Keistimewaan tarikh ini diambil sebagai langkah simbolik dan selaras dengan pendekatan peluncuran mereka sebelum ini, seperti lagu “Tenang Diri” oleh Ippo Hafiz yang dilancarkan pada 9 September 2024 (9-9-2024).

Pendekatan pemilihan tarikh yang bermakna ini diambil untuk memberikan impak yang lebih besar kepada pelancaran lagu-lagu mereka. Kedua-dua syarikat telah membuat perancangan pelancaran ini lebih awal, termasuk persiapan untuk melancarkan lagu-lagu tersebut di platform digital seperti Spotify dan YouTube.

Penjelasan Mengenai Isu Terkini

Walaupun terdapat spekulasi dan komen di media mengenai tarikh peluncuran lagu ini yang kononnya berkaitan dengan perkembangan peribadi Nur Fazura, Fazura Studios dan HITS Record menegaskan bahawa peluncuran ini telah dirancang beberapa bulan lebih awal dan tidak mempunyai kaitan dengan sebarang isu peribadi. Kenyataan yang dikeluarkan oleh pengurus Nur Fazura yang dilaporkan oleh media juga adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pihak syarikat.

Kedua-dua syarikat berharap agar penjelasan ini memberikan kejelasan kepada semua pihak yang terlibat dan menghindarkan sebarang salah faham mengenai pemilihan tarikh peluncuran.

“Bertahan Demi Cinta” Kini di Platform Digital

Para peminat dan pendengar kini boleh menikmati lagu “Bertahan Demi Cinta” yang sudah mula mendapat sambutan hangat semasa tayangan HSC2. Lagu ini boleh didengari di pelbagai platform digital terkemuka termasuk Spotify dan YouTube HITS Record mulai hari ini, 10 Oktober 2024. Jangan lepaskan peluang untuk mendengar lagu duet romantis ini yang pastinya akan menjadi salah satu lagu kegemaran ramai!

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Sinopsis & Info Drama Bersiri ‘Hikayat Bawang Putih Bawang Merah’

Shahir Zawawi Kembali dengan Single Terbaru ‘Aksara’ yang Penuh Emosi