in , ,

Bella Astillah Fokus Diri dan Anak-Anak, Enggan Berhubung Dengan Aliff

Bella enggan ambil tahu soal Aliff, tak berhubung sejak bercerai

Penyanyi dan pelakon, Bella Astillah, dengan hati yang tenang mengakui bahawa dia lebih selesa untuk tidak lagi terlibat dengan bekas suaminya, Aliff Aziz, selepas perceraian mereka pada 13 Jun lalu. Bella berkongsi bahawa dia kini ingin memberi tumpuan sepenuhnya kepada anak-anak serta kerjaya seninya tanpa terganggu oleh urusan lampau.

Tiada Komunikasi Sejak Perceraian

Ketika ditemui di majlis pelancaran lagu terbaharunya “Tapi Bukan Denganmu” di Aurum Theatre, Bella berkata bahawa dia dan Aliff tidak berhubung sama sekali sejak perceraian mereka. Malah, apabila ditanya mengenai hubungan Aliff dengan anak-anak mereka, Bella menjelaskan bahawa Aliff tidak pernah menghubunginya untuk bercakap dengan anak-anak sejak bercerai.

“Sebenarnya, saya sudah tak mahu ulas isu Aliff. Sejak bercerai, tiada satu mesej atau panggilan daripadanya,” kata Bella. “Tapi, saya tiada masalah dan tidak pertikaikan. Saya juga tak marah kerana lebih baik keadaan begini.”

Tambahnya lagi, dia tidak tahu apa yang akan berlaku dalam tempoh tiga atau empat tahun akan datang, tetapi buat masa sekarang, situasi ini adalah yang terbaik untuk semua pihak. Bella juga akui bahawa dirinya seorang yang mudah lembut hati dan belum bersedia untuk sebarang bentuk hubungan semula.

Fokus Pada Anak-Anak dan Pemulihan Diri

Dua anak mereka, Mohamad Ayden Adrean dan Ara Adreanna, menurut Bella, berada dalam keadaan yang baik meskipun tidak berhubung dengan bapa mereka. Bella menegaskan bahawa dia tidak mengambil tahu tentang perkembangan Aliff dan tidak mahu tahu apa-apa mengenainya.

“Alhamdulillah, anak-anak juga tidak mencari. Sebenarnya, saya lagi takut anak-anak fikir bukan-bukan kerana mereka sedang fokus belajar,” jelas Bella. “Saya nak membantu diri saya untuk ‘heal’, jadi saya tidak intip dan tak tahu apa-apa perkembangan mengenai Aliff dan keluarganya. Saya hanya mendoakan yang terbaik buat Aliff dan keluarga.”

Bella turut menyatakan bahawa keputusan untuk tidak berhubung dengan Aliff buat masa ini adalah keputusan yang terbaik bagi dirinya dan anak-anak. “Saya boleh menjalani kehidupan lebih baik,” tambahnya.

Lebih Tenang dan Fokus Pada Kerjaya

Bella mengakui bahawa dirinya kini lebih tenang dan dapat memberi tumpuan kepada kerjaya seninya serta tanggungjawab sebagai ibu kepada dua cahaya mata. Dia juga tidak menyimpan dendam terhadap Aliff, malah mendoakan yang terbaik untuk bekas suaminya itu.

“Saya lebih tenang, Alhamdulillah. Saya gembira Aliff ada kehidupan sendiri dan saya tak pernah mendoakan yang tidak baik. Kita pun manusia, kita sendiri nak orang doakan yang terbaik, jadi lebih baik saya mendoakan yang terbaik untuk Aliff.”

Bella turut mengakui bahawa proses untuk “move on” tidak mudah, lebih-lebih lagi selepas hubungan mereka yang berlangsung selama 12 tahun. Namun, dia yakin bahawa dengan adanya sokongan daripada anak-anak dan keluarga, dia akan dapat menghadapi segala cabaran ini.

“Nak ‘move on’ tak senang sebab hubungan kami selama 12 tahun, tapi saya percaya lambat laun pasti saya boleh lupakan. Mungkin tak mudah, tapi dengan adanya anak-anak dan keluarga, saya percaya masa akan mengubat segala-galanya,” katanya dengan penuh harapan.

Lagu Terbaru: “Tapi Bukan Denganmu”

Dalam majlis pelancaran itu, Bella turut memperkenalkan lagu terbarunya, “Tapi Bukan Denganmu”, yang dicipta dan diterbitkan oleh komposer popular, Sharon Paul. Bella berkata bahawa lagu ini sangat dekat di hatinya kerana liriknya ditulis sendiri.

“Lagu ini begitu istimewa, apatah lagi, saya bekerjasama dengan Sharon Paul, seseorang yang sudah banyak pengalaman dalam bidang muzik,” ujar Bella.

Menambah keistimewaan lagu ini, video muziknya diarahkan oleh Bella sendiri. Bella berharap agar lagu ini dapat menyentuh hati pendengar dan menjadi lagu galau yang mampu menghiburkan mereka yang pernah melalui pengalaman serupa.

“Saya nak lagu ini ‘sampai’ ke hati dan dapat diterima dengan baik. Semoga apa yang terbuku dalam lagu ini dapat menyentuh emosi pendengar, mudah-mudahan mampu menjadi lagu galau,” katanya dengan penuh harapan.

Dengan fokus baru terhadap kerjaya dan kehidupan, Bella Astillah kini bergerak ke hadapan, memberi perhatian sepenuhnya kepada anak-anak dan karya seninya. Perceraian bukanlah penamat bagi Bella, tetapi merupakan permulaan baru yang memberi peluang untuknya berkembang dan menemui kebahagiaan dalam hidup.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Prime Video Anjur Trailblazers Untuk Hargai Wanita Dalam Industri