in , ,

Nadeera Lancar Single Baharu Berjudul ‘Bukan Lagi Kita’ Bersama Rocketfuel

Rocketfuel Entertainment Umumkan Nadeera Sebagai Artis Terbaru dan Lancarkan ‘Bukan Lagi Kita’

Rocketfuel Entertainment dengan penuh rasa bangga mengumumkan penyertaan Nadeera ke dalam keluarga besar mereka. Sebagai langkah awal dalam perjalanan seninya bersama Rocketfuel, Nadeera turut melancarkan single dan muzik video terbaharunya berjudul ‘Bukan Lagi Kita’ pada hari yang sama. Lagu ini menampilkan gandingan antara dua komposer hebat, Hael Husaini dan Iqie Hugh, yang mencipta sentuhan unik untuk vokal Nadeera yang memukau.

Nadeera Lancar Single Baharu Berjudul 'Bukan Lagi Kita' Bersama Rocketfuel

Kolaborasi Istimewa Antara Nadeera, Hael Husaini dan Iqie Hugh

‘Bukan Lagi Kita’ adalah bukti kehebatan kolaborasi antara bakat vokal Nadeera dengan dua komposer terkenal – Hael Husaini dan Iqie Hugh. Dengan lirik yang puitis dan melodi yang meruntun jiwa, lagu ini memperlihatkan kematangan vokal Nadeera yang diadun dengan sentuhan ajaib dua komposer berbakat ini.

Menurut Nadeera, beliau amat teruja dengan peluang ini. “Saya diundang oleh Hael untuk menyanyikan lagunya. Ini bagaikan mimpi jadi kenyataan kerana Hael adalah komposer yang saya impikan untuk bekerjasama. Saya peminat tegar lagu ‘Peluang Kedua’ dan ‘Diam’. Saya tidak teragak-agak untuk menerima tawaran ini kerana Hael mengemukakan karya baharu yang sesuai dengan saya. Sepanjang proses rakaman, Hael memberikan kerjasama yang sangat baik, dan saya sangat bersyukur atas kesempatan ini.”

Tambah Nadeera lagi, “Saya berharap agar perjalanan seni saya terus berkembang dan bakat saya dapat dipentaskan di platform yang lebih besar, insyaAllah. Mengenai kerjasama dengan Rocketfuel Entertainment, saya sangat gembira dan berterima kasih atas peluang ini, terutama sekali selepas kemenangan saya dalam program Big Stage. Rocketfuel adalah antara yang banyak membuka pintu buat saya, dan saya berharap agar kerjasama ini akan terus utuh di masa hadapan.”

Hael Husaini Puji Bakat Nadeera, Harapan Besar untuk Lagu Terbaharu

Bagi Hael Husaini, kolaborasi bersama Nadeera adalah satu pengalaman yang menarik. “Tahun lepas, saya bertanya kepada rakan-rakan industri tentang siapa yang bakal menjadi bintang seterusnya, dan ramai mencadangkan Nadeera. Setelah hampir empat tahun tidak menggubah lagu – dengan lagu terakhir saya adalah ‘Peluang Kedua’ – tahun ini saya kembali menghasilkan lagu untuk beberapa artis, termasuk Nadeera,” jelas Hael.

“Saya tidak menyangka bahawa Nadeera begitu mudah untuk bekerjasama. Saya terus menghasilkan demo bersama Iqie Hugh, dan hasilnya adalah ‘Bukan Lagi Kita’. Saya berharap para peminat akan terus memberikan sokongan kepada lagu nyanyian Nadeera ini,” tambahnya.

Nadeera Lancar Single Baharu Berjudul 'Bukan Lagi Kita' Bersama Rocketfuel

Rocketfuel Entertainment Bangga dengan Kejayaan Nadeera

Ketua Rocketfuel Entertainment, Wee Sher Leen, turut berkongsi kegembiraan mereka terhadap penyertaan Nadeera. “Pemilihan Nadeera untuk menyertai Rocketfuel Entertainment adalah satu langkah yang tepat. Kekuatan vokalnya serta kerjasama yang mudah sejak kemenangannya di program Big Stage menjadikan beliau antara artis terbaik di dalam Rocketfuel. Dengan pelancaran ‘Bukan Lagi Kita’, kami berharap ia mampu menawan hati para peminat yang telah lama menantikan karya terbaru daripada Nadeera.”

Strim ‘Bukan Lagi Kita’ di Semua Platform Digital

Para peminat kini boleh menstrim ‘Bukan Lagi Kita’ di semua platform digital seperti Apple Music, Spotify, Deezer, KKBox, YouTube, dan YouTube Music. Lagu ini juga sesuai untuk dijadikan latar belakang kandungan video di TikTok dan Instagram Reels. Muzik video eksklusif ‘Bukan Lagi Kita’ kini boleh ditonton di saluran YouTube Rocketfuel Entertainment.

Lirik ‘Bukan Lagi Kita’
Komposer: Hael Husaini & Iqie Hugh

(1st Verse)
Ku pilih duka dari luka
Lepas dari rindu mengenang kisah yang lalu
Kau pilih bohong dari jujur
Ingkar dari setia pada janji kau dahulu

(Pre Chorus)
Dan akhirnya kau dan kau saja
Cuba melawan takdir perpisahan kita

(Chorus)
Tergamaknya kau
Kau bertanya kemanakah kita
Tergamaknya kau
Masih bertanya kemanakah kita
Kau yang menghancurkan
Dan kau sendiri mempersoalkan
Sedang kau tahu kita bukan lagi kita

(2nd Verse)
Ku mahu engkau merasakan
Rasa terkhianati pada setia yang ku beri
Dan akhirnya kau dan kau saja
Cuba melawan takdir perpisahan kita

(Chorus)
Tergamaknya kau kau bertanya dimanakah kita
Tergamaknya kau masih bertanya kemanakah kita
Kau yang menghancurkan dan kau sendiri mempersoalkan
Sedang kau tahu kita bukan lagi kita

(Bridge)
Cintai mu ku pernah
Cintaiku kau tak pernah
Memikirkan perasaan ku
Hancur yang ku rasa
Hancur yang tak tergambar bagiku kita bukan kita

(Ulang Chorus)

‘Bukan Lagi Kita’ adalah sebuah karya yang penuh emosi dan mendalam, memaparkan kekecewaan cinta yang dikhianati. Vokal Nadeera berjaya membawa emosi tersebut dengan penuh rasa, membuatkan lagu ini cukup menyentuh perasaan para pendengar. Jangan lepaskan peluang untuk merasai magis Nadeera melalui lagu terbaharunya ini!

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Sal Priadi Bakal Gegarkan Kuala Lumpur dalam Konsert Pertama