in , ,

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

illy Caffè Kini Dibuka di Nu Sentral dengan Tawaran Baharu yang Menarik & Memperkenalkan Beberapa Sajian Baharu Yang Menarik.

Jenama kopi terkenal dunia, illy Caffè, telah meluaskan kehadirannya di Malaysia dengan pembukaan cawangan terbarunya di Nu Sentral, Kuala Lumpur. Pembukaan ini merupakan langkah strategik untuk membawa kopi berkualiti tinggi kepada pencinta kopi di kawasan tengah ibu kota. Dengan suasana yang moden dan selesa, illy Caffè Nu Sentral menyasarkan untuk memberikan pengalaman kopi yang lebih hebat kepada pelanggan, di samping memperkenalkan beberapa sajian baharu yang menarik.

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

Università del Caffè Kini di Malaysia

Università del Caffè (UDC) illy Caffè kini telah tiba di Malaysia untuk berkongsi pengetahuan tentang kopi kepada pelbagai peringkat pengguna, sama ada untuk pemula atau bakal barista. Melalui UDC, illy bukan sahaja mendidik pencinta kopi tetapi turut menyokong petani kopi di seluruh dunia. Dengan berkongsi ilmu dan teknologi, UDC membantu petani menghasilkan biji kopi berkualiti tinggi sambil memastikan mereka mendapat pampasan yang adil. Illy bekerjasama secara langsung dengan petani di kawasan seperti Brazil, Amerika Tengah, India, dan Afrika.

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

Pembukaan Rasmi dan Sajian Maritozzi

Illy Caffè dengan bangganya mengumumkan pembukaan cawangan terbaru di Nu Sentral, bersama dengan pelancaran rangkaian Maritozzi yang lazat. Maritozzi, sajian tradisional dari Itali yang berasal dari zaman Rom purba, telah diolah semula untuk memenuhi citarasa moden. Terdapat enam variasi Maritozzi savory seperti “Mushroom Pesto”, “Smoked Salmon with Mascarpone”, “Beef Bresaola & Homemade Habanero Jam”, “Truffled Scrambled Egg & Chicken Sausage”, “Spicy Tuna Mayonnaise”, dan “Prawn Paprika”.

Manakala variasi rasa manis pula termasuk “Classic Maritozzo”, “Pistachio & Salted Caramel Maritozzo”, “Raspberry Maritozzo”, dan “Tiramisu Maritozzo”. Sajian ini hadir dalam saiz besar dan mini, sesuai untuk dinikmati bersama secawan kopi illy yang kaya dan aromatik.

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

Pelancaran ini turut dimeriahkan dengan penampilan istimewa oleh selebriti masakan Anis Nabilah yang berkongsi keterujaannya terhadap kolaborasi dengan illy Caffè, serta ALVN yang turut hadir memeriahkan acara. Anis Nabilah menyatakan bahawa beliau sangat teruja untuk memperkenalkan rangkaian Maritozzi ini dan berharap ia akan mendapat sambutan hangat daripada para pengunjung.

Suasana Itali Moden di Nu Sentral

Rekaan dalaman illy Caffè di Nu Sentral memaparkan estetika Itali moden dengan tempat duduk yang selesa serta dilengkapi dengan banyak titik pengecasan, sesuai untuk pelanggan korporat dan pelancong yang ingin menikmati kopi dalam suasana yang relaks. Cawangan ini juga membawa elemen budaya Malaysia dalam tawaran-tawaran barunya, menjanjikan pengalaman kopi yang memuaskan. Dengan pendekatan ini, illy Caffè berharap dapat memberikan pengalaman yang menggabungkan kemewahan kopi Itali dengan citarasa tempatan.

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

Kursus Kopi untuk Semua

Illy Caffè juga komited untuk mempertingkatkan pengalaman kopi di Malaysia dengan memperluaskan tawaran kursusnya melalui Università del Caffè. Para peminat kopi boleh mempelajari segala aspek pembuatan kopi, daripada asas penyeduhan di rumah hingga kepada kemahiran barista lanjutan. Illy turut menawarkan kursus yang disesuaikan bagi mereka yang berminat untuk mempelajari seni kopi lebih mendalam. Pengalaman ini tidak hanya terhad kepada mereka yang ingin menjadi barista profesional, tetapi juga bagi pencinta kopi yang ingin menikmati secawan kopi buatan sendiri yang lebih baik.

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

Kenikmatan Kopi Itali dan Sambutan Meriah

Filippo Migliuolo, wakil dari illy Caffè, menyatakan rasa teruja beliau dengan pelancaran cawangan baru ini di Nu Sentral. Beliau berkata, “Pelancaran illy Caffè di Nu Sentral sangat menggembirakan saya untuk memberikan pengalaman kopi yang tidak dapat dilupakan. Saya tidak sabar agar pelanggan kami mencuba delicacy Itali kami, Maritozzi, kerana ia sangat sesuai dengan campuran kopi premium kami.” Filippo turut menggalakkan pengunjung untuk menikmati suasana nyaman yang disediakan di cawangan baru ini.

Illy Caffè Dibuka di Nu Sentral: Kopi Berkualiti & Sajian Menambat Hati

Pembukaan cawangan illy Caffè di Nu Sentral tidak hanya bertujuan untuk membawa kenikmatan kopi Itali kepada rakyat Malaysia, tetapi juga untuk mempromosikan budaya kopi yang lebih mendalam melalui tawaran kursus, sajian khas seperti Maritozzi, dan suasana yang selesa dan mesra pelanggan.

Dengan pembukaan ini, illy Caffè berharap dapat terus memberikan pengalaman kopi berkualiti tinggi yang tiada tandingan serta mendekatkan budaya kopi Itali kepada rakyat Malaysia. Kami juga mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyumbang kepada kejayaan pembukaan cawangan ini dan berharap agar para pelanggan dapat menikmati sajian kami dengan penuh keterujaan.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

TikTok Shop Summit Tawarkan Tiga Kemas Kini Terbaik Untuk E-Dagang

Konsert Epik CNBLUE VOYAGE into X di Arena of Stars pada 7 Disember Ini!