in , ,

Mawi Botak Kepala Demi Konsert Tsunami Mawi World Live In Kuala Lumpur

Mawi, juara Akademi Fantasia musim ke-3, membuat kejutan apabila tampil dengan imej botak sempena Konsert Tsunami Mawi World Live In Kuala Lumpur yang bakal berlangsung pada awal tahun 2025.

Keputusan ini adalah kali pertama Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani, kembali kepada imej ikoniknya selepas tujuh tahun membela rambut hingga paras bahu.

Perasaan Mawi: Pengorbanan Demi Peminat dan Konsert

Berkongsi perasaannya, Mawi mengakui bahawa keputusan untuk membotakkan kepala bukanlah mudah. Dia sedih, namun menyedari bahawa ini adalah pengorbanan kecil yang perlu dilakukan untuk menjayakan konsert istimewa ini. Menurut Mawi, tindakan ini adalah sebahagian daripada perancangannya, walaupun pada asalnya ia dirancang untuk sebuah filem.

“Perasaan saya, tengok anak saya sedih, saya pun begitu juga. Botak ini sudah sinonim dengan saya sejak masuk industri hiburan. Ikut perancangan memang saya nak botak, tapi untuk filem. Disebabkan konsert, saya rasa tak mengapa kalau berkorban sikit. Bukan teruk sangat, jadi saya reda. Kena kekal botak hingga malam konsert,” jelasnya ketika ditemui pada sidang media Konsert Tsunami Mawi World Live In Kuala Lumpur.

Isteri Mawi, Ekin Potong Rambut Suami

Dalam satu simbolik yang penuh makna, isteri Mawi, Nora’Asikin Rahmat atau lebih dikenali sebagai Ekin, diberi penghormatan untuk memotong rambut suaminya. Majlis pemotongan rambut itu dilakukan semasa sidang media yang berlangsung di sebuah hotel tempatan, menandakan satu titik penting dalam perjalanan persiapan Mawi untuk konsert tersebut.

Maklum Balas Peminat Tentang Imej Rambut Panjang

Mawi turut berkongsi pengalaman dengan peminat sepanjang tujuh tahun membela rambut panjang. Menurutnya, banyak maklum balas diterima, terutamanya daripada golongan yang lebih tua, seperti pakcik dan makcik, yang kurang gemar dengan imej rambut panjangnya. Namun, Mawi mengambil segala kritikan dengan hati terbuka.

“Saya bela rambut sejak 2017. Sudah tujuh tahun. Jadi, waktu perjalanan rambut saya begini, ramai tak puas hati. Ada yang kata tak suka tengok saya berambut panjang, terutamanya apabila berjumpa pakcik dan makcik. Saya senyum sahaja. Asalnya, saya bela rambut sebab filem Munafik 2. Waktu itu, Syamsul minta simpan rambut panjang sedikit. Tak sangka, saya sayang nak potong,” ujarnya.

Konsert Sempena 20 Tahun Dalam Industri Seni

Konsert Tsunami Mawi World Live In Kuala Lumpur diadakan bersempena dengan dua dekad penglibatan Mawi dalam industri seni. Konsert ini dijadualkan berlangsung pada 25 Januari 2025 di Mega Star Arena, Kuala Lumpur. Peminat setia Mawi pasti tidak akan melepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan yang bakal menggamit kenangan dan penuh dengan nostalgia perjalanan karier seni Mawi selama ini.

Konsert ini bukan sahaja meraikan pencapaian Mawi dalam industri muzik, tetapi juga sebagai tanda terima kasih kepada peminat yang sentiasa memberi sokongan sejak awal kerjayanya. Pastinya, imej botak Mawi yang ikonik ini akan mengingatkan peminat kepada zaman kegemilangannya ketika mula-mula menjejakkan kaki dalam industri hiburan Malaysia.

Jangan lupa untuk menyaksikan Konsert Tsunami Mawi World Live In Kuala Lumpur pada 25 Januari 2025 di Mega Star Arena!

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

DJ Sonic Dedah Sikap Sebenar Fazura, Insan Baik Hati & Penyayang

Aeril Zafrel & Wawa Zainal Nasihat Jangan Sebar Berita Tidak Benar