in , ,

Konsert Istimewa MALIQ & D’Essentials di Kuala Lumpur Pada 29 Disember 2024

Konsert ini bakal memberikan pengalaman luar biasa buat peminat muzik jazz dan soul di Malaysia.

Syarikat penganjur konsert terkemuka Malaysia, Kharisma Music, akan membawakan sebuah persembahan istimewa untuk peminat muzik di Malaysia.

Band jazz dan soul terkenal Indonesia, MALIQ & D’Essentials, akan hadir ke Kuala Lumpur untuk siri jelajah album mereka yang bertajuk ‘CAN MACHINES FALL IN LOVE? ALBUM TOUR’. Konsert ini dijadualkan berlangsung pada 29 Disember 2024 di Megastar Arena, Kuala Lumpur bermula jam 8:00 malam.

Persembahan Eksklusif oleh MALIQ & D’Essentials

Menerusi kerjasama eksklusif, Kharisma Music berjaya membawa MALIQ & D’Essentials, sebuah band yang telah mencipta nama di Indonesia, ke Kuala Lumpur. Ini akan menjadi satu malam yang dinanti-nantikan oleh peminat mereka di Malaysia.

Menurut Ketua Pengarah Eksekutif Kharisma Music, En. Ahmad Jeffny, usaha untuk mendapatkan hak eksklusif bagi mengadakan konsert ini melibatkan perjalanan mereka ke Jakarta bagi memastikan pengalaman muzik luar biasa ini dapat dikongsikan bersama peminat Malaysia.

Konsert Istimewa MALIQ & D’Essentials di Kuala Lumpur Pada 29 Disember 2024

MALIQ & D’Essentials, yang ditubuhkan pada 15 Mei 2002, kini menyambut ulang tahun ke-22 dalam industri muzik. Konsert kali ini adalah sebahagian daripada siri jelajah dua negara – Indonesia dan Malaysia – bagi mempromosikan album baharu mereka yang bertajuk Can Machines Fall In Love? (CMFIL?), yang telah dilancarkan pada Mei 2024.

Pengalaman Muzik Selama Dua Dekad

Dengan lebih daripada 20 tahun mencipta karya dan muzik yang memukau, konsert ini adalah peluang untuk peminat menyaksikan persembahan secara langsung dari band yang dianggotai oleh Angga Puradiredja, Indah Wisnuwardhana, Widi Puradiredja, Jawa, Lale, dan Ilman Ibrahim. Menurut Widi, pemain dram MALIQ & D’Essentials, peminat boleh menjangkakan persembahan lebih dari dua jam yang merangkumi lebih daripada 20 buah lagu.

“Persembahan kali ini akan berbeza daripada apa yang pernah kami tampilkan sebelum ini.

Selain daripada lagu-lagu dari album terbaru kami, Can Machines Fall In Love?, kami juga akan menyanyikan beberapa lagu daripada album-album terdahulu untuk memberi kepuasan kepada semua penonton,”

– Widi
Konsert Istimewa MALIQ & D’Essentials di Kuala Lumpur Pada 29 Disember 2024

Malam Penuh Nostalgia dan Interaksi

Selain daripada mempersembahkan lagu-lagu viral seperti ‘Kita Bikin Romantis’, ‘Aduh’, dan ‘Begini Begitu’, konsert ini juga menawarkan sesuatu yang lebih bermakna – interaksi langsung antara MALIQ & D’Essentials dengan peminat mereka.

Ini merupakan satu kesempatan unik bagi band tersebut untuk meraikan pencapaian mereka selama dua dekad berkarya, sambil memberikan persembahan yang pasti akan memukau hati para penonton.

“Kami mahu semua penonton menikmati malam yang penuh romantis dan indah. Kami berharap lagu-lagu yang kami sampaikan akan membangkitkan kenangan indah dan emosi yang mendalam,” kata En. Ahmad Jeffny, sambil berharap penonton yang hadir akan meninggalkan konsert dengan perasaan terhibur dan gembira.

Konsert Istimewa MALIQ & D’Essentials di Kuala Lumpur Pada 29 Disember 2024

Butiran Tiket dan Harga

Bagi mereka yang berminat untuk menghadiri konsert yang dinanti-nantikan ini, penjualan tiket telah mula dibuka sejak 3 September 2024 di laman web rasmi www.ticket2u.com/maliq&d’essentials. Terdapat beberapa kategori tiket yang ditawarkan, yang direka untuk memberi pilihan kepada peminat mengikut bajet dan keselesaan mereka:

  • Begini (Standing): RM288
  • Begitu (Standing): RM188
  • Kita Bikin Romantis (Seated): RM338
  • Aduh (Seated): RM258
  • Meet & Greet (Add-On): RM298

Jangan Lepaskan Peluang Ini

Konsert ‘CAN MACHINES FALL IN LOVE? ALBUM TOUR’ adalah sebuah acara yang tidak harus dilepaskan oleh peminat setia MALIQ & D’Essentials serta peminat muzik jazz dan soul di Malaysia. Dengan gabungan kemasan audio visual yang menarik dan penataan cahaya yang memukau, konsert ini pasti akan menjadi satu malam yang luar biasa buat semua yang hadir.

Jadi, dapatkan tiket anda segera dan bersiaplah untuk menyaksikan salah satu persembahan muzik terbaik tahun ini!

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Ulasan Samsung Galaxy Buds 3 Pro, Ciri Audio 360 Padu Untuk Peminat Audio

Ekspo Produk E-Dagang Terpilih Malaysia Pertama Diadakan November Ini