in , ,

YouTube Kini Menguji Ciri Nota Pada Video Untuk Beri Lebih Konteks

YouTube sekarang tengah uji coba satu fitur baru yang seronok gila: tambah nota pada video! Macam mana?

YouTube sedang menguji ciri yang agak menarik nih: kemampuan untuk menambah nota pada video. Jadi, pengguna lain boleh sertakan nota tambahan di bawah video untuk memberikan lebih banyak konteks.

Seperti yang kita tahu, ada masa di mana video yang kita tonton mungkin telah direkam bertahun-tahun yang lalu dan dimuat naik semula, atau mungkin video itu adalah parodi yang sering kali disalahertikan.

Pengenalan ciri ini adalah untuk pengguna di Amerika Syarikat, dan YouTube akan melihat respons pengguna sebelum memutuskan untuk mengembangkannya secara lebih meluas. Selain itu, YouTube juga berhasrat untuk mengajak sejumlah penyumbang untuk turut serta dalam menyumbang nota untuk video-video di platform tersebut.

Jadi, dalam masa terdekat ni, mungkin kita akan nampak lebih banyak lagi video dengan konteks yang lebih jelas dan terperinci!

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

The Experts Ditayangkan di Festival Filem Antarabangsa Shanghai 2024

Siri HONOR 200 Tampil Dengan Magic AI Experience di Andalan Premium